keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Että sellasta!

Okei, sitä vois ehkä kirjottaakin tänne jotain välillä....Tosiaan sellaset kolme kuukauttahan tossa vierähti ilman postauksen postausta ja koska en pystyny alkaa läpikäymään noin pitkän ajan tapahtumii täällä, heitin joitakin satunnaisii iphone-otoksii, et edes jotain olis täällä tolta kyseiseltä ajanjaksolta hahahah! :P Anysay, kirjottelen nyt kuitenki muutamii "essential" juttuja kuluneelta kolmelta kuukaudelta tässä. Sain VIHDOIN mun oman huoneen, ku H muutti pois! Nyt meitä asustelee täällä kolme tyyppiä, minä, J (vaimo) ja T (Jenkki kundi). Ollaan J:n kaa pienellä budjetilla yritetty parantaa meiän kämpän viihtyvyyttä (mm. pari ikea-visiittiä ja uus telkkari - hallelujah - johon tosin T ja vuokraisäntäkin osallistui) ja mulla on tietty ollu oma pesänrakennusviettini ton mun huoneen kaa. Mitään radikaalia ei oiken pysty tekee, mut pieniä juttuja, jotka saa paikan tuntuu kodilta. Postaus on luvassa sit joskus, kun saisin jonkun -luvattomasti- poraa reiän mun seinään, et saisin yhen kuvataulun ripustettuu. Mitäs muuta...noh opiskelut tosiaan alko helmikuun alussa ja ihan ok matskuu, mut yllättävän paljon isotöisiä tehtävii (assignment -mikä on suomeksi?), joiden kirjottamiseen ei oo oikeestaan mitään apua "opetuksesta" (käytän lainausmerkkejä, koska musta materiaalin ääneen lukeminen ja typerien "oman elämän esimerkkitilanteiden" toistaminen uudelleen ja uudelleen, ei oo opetusta) tai oikeestaan siitä oppimateriaalistakaan. Lisäks kysymykset on muotoillu joku ei niin natiivi englannin puhuja (myös J:n toistama fakta, joten ei ilmeisesti vaan mun mielikuvitusta) ja niiden ymmärtäminen on ihan oma lajinsa (lue: viidennen lukemiskerran jälkeenkään, et yhtään tiedä, mitä siinä haetaan). Well, long story short: muutaman tuhannen  hermoromahduksen, googletuksen, pähkäilyn ja ähinän jälkeen läpäisin kuitenkin ekat kaks face-to-face -ainetta ja yhden online-aineen mun hulppeesta (kidding) Advanced Diploma of Management -tutkinnosta.  Nyt on meneillään eka school holiday, ennen toisen termin alkua 28.4. No se kolmas juttu ois varmaan sit se, et irtisanouduin mun kahviladuunista. Mun piti tehdä koulun alettua maksimissaan se 30 tuntia duunii viikossa, mut eipä tainnu kulua yhtään viikkoa helmikuun alusta mun vikaan päivään, et tunnit ois rajoittunu siihen kolmeen kybään. Aina oli joku lähdössä ja uusia koulutettavana ja kukahan sai kaikki ne ylimääräiset tunnit?! Okei, en kertaakaan alkanu asiasta varsinaisesti riehumaan, koska tiesin, et tilanne on vaikea, mut stressiä koulusta ja väsymystä kyllä jonkin verran valitin. Enkä siis valittais jostain parin tunnin viikkotyön ylityksestä, mutta kun tunnit ylitty jollain 20-25 tunnilla jatkuvasti, alko mun henkinen ja fyysinen mitta täyttyy. Astmakin alko pahenee nopeella tahdilla, kun jatkuvasti oli niin stressaantunut ja väsynyt, eikä energia riittäny urheiluun. No rohkaistuin  sit viimein ja sain sanottuu asian pomolle,  joka onneks otti asian ihan hyvin. Eilen olin sen kaa lounaalla ja lupas suositella mua, jos suosituksia tarviin ja kehoitti mua laittaa CV:hen ihan rohkeesti Café Manager, koska sitä kahvilaa käytännössä pyöritin. Rehellisenä suomalaisena käytin tietty vähempi arvoista nimikettä, mutta nyt aion sen kyllä muuttaa! :) Anysay, nyt oon sit vapaa ku taivaan lintu, joskin toivottavasti kohta jotain uutta duunia löytyis (näillä Sydneyn asuin- ja elinkustannuksilla ei voi kauaa pummailla). Jotain vaatekauppaduunia haikailen tällä hetkellä, koska se on mulle tuttua (Kiitos H&M 2003-2009) ja niissä duuneissa ei yleensä tarvii herätä neljältä aamulla. :P Wish me luck!!!! No mitäs vielä muuta....surffaa oon päässy pikkasen enemmän ja muutama viikko sit oli mulle henk.koht. paras surffi koko Sydneyssä oloaikana (tää ei kuitenkaan tarkota mitään kunnon surffausta, vaan sain vaan muutaman aallon tosi pienellä kelillä ja se oli mulle se juttu). Sain mun Blonkeyt tänne Byron Baysta ja oon viettänyt niiden (S ja D) kaa tosi paljon aikaa surffaten, hengaillen ja bilettäen - ja S:n kaa rantajuosten (kuulostaapa tosi urpolta suomeks hahahha -vrt. beach run). Muutamilla hauskoilla deiteillä oon käyny, mut täl hetkellä oon "over men" koska "they´re all pigs". No ei kai sentään, tai no oikeestaan joo. ;D Huomen illemmalla ajellaan J:n (vaimon) kaa Port Stephensiin telttailee kolmeks päiväks. Että sellasta!

1 kommentti:

  1. sun pitäs alkaa bloggaa useammin! Ihan parhautta aina ku uutta matskuu tullut :) nauroin ääneen: ""over men" koska "they´re all pigs". No ei kai sentään, tai no oikeestaan joo. ;D ". Toki nauran aika harvoin sun jutuille.. jepjep. JÄTTIHALI ja ihanaa pääsiäisreissua - telttareissu kuullostaa kivalta <3

    VastaaPoista