tiistai 23. lokakuuta 2012

Maanantai-manaatti avautuu


Arvatkaa mikä ärsytti eilen suunnattomasti (sen lisäks, et oli maanantai ja et olin väsyny 5 tunnin yöunien jälkeen)?! Menin nimittäin duunin jälkeen Stockalle hakee mun hanhea pesulasta ja goose oli sen näkönen, ku oisin ryöminy jossain kalkkikivikasassa sen kaa. Sen lisäks, et mun musta takki oli ihan haalistunu ja läikikäs, niin siihen oli tullu pieniä kulumisreikiä hihan saumoihin! K ihmetteli viime vuonna tota värin haalistumista ja käski niiden pesulassa huuhdella sen moneen kertaan, jolloin hanhi sai taas värinsä takas. Mun rotsi huuhdeltiin jo valmiiks kahteen kertaan, mut jätin sen nyt (K:n neuvoista viisastuneena) viel kerran huuhdeltavaksi. Toivon tosiaan, et on sitä pesuainetta se valkonen efekti siinä eikä niin, et värit on vaan lähteny järkyttävässä määrin! Mutta siis, vaik värin saiskin tossa viel paremmaks, niin mitä hemmettii on tollaset kulumisreiät 760€:n takissa??!! Siis Canada Goosen ostaessani kelasin, et täs on nyt takki, joka kestää ja pysyy hyvänä sen kymmenen vuotta. Siis oikeesti mun hennesin normitoppatakitki ois paremmas kuosis viiden vuoden ja 50 pesun jälkeen, ku toi Goose kahden vuoden ja kahden (pesula)pesun jälkeen. Rahallakaan ei näemmä nykyisin saa laatua - this just makes me sad. :(

Hanhi silloin ennen...

Mut joo minkäs asialle voi, jos vilukissamanaatteja rahastetaan, siksi kun ne palelee ja haluaa superlämpimän ja kestävän takin - joo-o aion kierii itsesäälissä tän asian kaa viel tovin! ;) Mut oli mul pari positiivistakin asiaa. Nimittäin löysin  - vihdoin - eilen toisen niistä vöistä, minkä mentaali-imaget on pyöriny mun päässä pakkomielteenomaisesti pari viikkoa! Hennesin miestenosastolta löyty beigen/vaaleen konjakin värinen nahkavyö sellasel kevyel inkahenkisel kuvioinnilla. Vyönreikiihän oli tietty aivan liian vähän, mut entisenä hooämmäläisenä tiesin, et liikkeessä on sellanen vyönreikien tekemisväline ja hengailinki sit siinä kassan vieres varttitunnin tekemässä mun uuteen vyöhön uusia reikiä - muut asiakkaat vähän katteli. Enää puuttuukin sit se toinen vyö, joka tosin on noista kahdesta se pahempi pakkomielle. :D Ainii ja viel lopuks pitää kertoo yks pikku juttu, mikä ilostutti manaattii tänä tiistai-aamuna! Torkutin herätystä aamulla vartin, mikä aiheutti mulle ihan jäätävän kiireen, ku olin semisti unohtanu, et piti ehtii aamul aikasin duuniin päivystää. :E No Hertsikaan päästyäni huomasin, et metro oli laiturilla ja päätin pistää juoksuksi, jos vaik viel ehtisin siihen, vaik olin jo melko varma, et ne ovet menee kuitenki kiinni nenän edestä. No ehdin kuin ehdinki siihen metroon ja arvatkaa miks! Yks poika metron sisällä ihan siinä oven vieressä näki, et joku manaatti juoksee ku viimestä päivää ja se laitto jalan oven väliin estämään niitä ovii sulkeutumasta! :) Tulin vaan niin hyvälle mielelle tosta pienestä eleestä, kiitin ja menin hymyillen sen ohi. Ja niin pieni, ku toi juttu oliki, ni pelasti mun aamun!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti