perjantai 4. toukokuuta 2012

If life gives you lemons, put them in your hair.

Eilen pääsin vihdoin kampaajalle noin kuukauden hiuskärvistelyjen jälkeen! Otin blondeja raitoja tyveen luontaista tuhkanvaaleaa sävyäni kirkastamaan ja leikkautin kuivat kaksi(toista)haaraiset pois. Pelkäsin jo valmiiks, et varmaan on taas monta senttii hiusta siinä kampaamon lattialla, kun mut latvat on nykyisin aina kauheessa kunnossa, vaik kuinka yritän mun hiuksii hyvin kohdella. No niinhän siinä sit kävi, et senttejä lähti jopa enemmän, mitä ajattelin ja vaikka oon sitä mieltä, et parempi lyhyt ja hyväkuntoinen, ku pitkä ja huonokuntoinen fleda, niin täytyy kyl sanoo, et vähän taas kirpas. En tajuu mikä tässä mättää, oonks mä niin vanha jo vai mitä, ku hiukset ei suostu enää kasvaa kunnolla?! Tai siis kasvaahan ne, mut latvat on heti niin huonos kunnossa, et se mikä paris kolmes kuukaudes kasvaaa, lakaistaan seuravan hiustenleikkuun jälkeen kampaamon lattialta. Viel pari kolme vuotta sitten mulla oli pitkät ja ihan kohtuullisen hyväkuntoset hiukset, jotka oikeesti jopa kasvoi! Nyt ei suostu kasvaa kunnolla millään, vaik pesen hiuksiini harvemmin, hoidan paremmin ja rasitan esim. värjäyksellä huomattavasti vähemmän. Avauduin sit tästä probleemastani sille kampaajalle, niin se suositteli, et kokeilisin Priorinia. Kuulemma monet sen asiakkaat on sitä käyttäny ja parin kolmen kuukauden käytön jälkeen sekä ne ite, et se kampaajana on nähny selvän eron hiusten rakenteessa. Koska mä mielestäni jo syön melko monipuolisesti ja terveellisesti (niin et siinä, ei varmaan oo hirveesti parantamisen varaa), ajattelin nyt sit kokeilla tätä ravintolisää, ku oon kuullut sitä kehuttavan jossain muussakin yhteydessä. Vielä mussa elää pieni toivon kipinä, et saan mun pitkät ja kiiltävät hiukset back...


Anyway, sain ton priorinin lisäks siltä kampaajalta muitaki hiustenhoitoon liittyvii vinkkejä. Ensimmäisen oon kuullu kyl monilta muiltaki kampaajilta (mut en oo saanu vaan kokeiltuu), eli et pitäis vaihtaa jakauksen paikkaa. Sivujakauksen pitäminen samalla puolella ja ihan samassa paikassa vuosikausia kun aiheuttaa helposti sellasen jutun, et toisen puolen hiukset kuluu huomattavasti enemmän ku toisen. Oon huomannu tän itelläni jo kauan aikaa, mut nyt aion todellaki kokeilla, ku muuten saan kohta ihan oikeesti sellasen hyvin epäsymmetrisen frisyyrin, tahdoin sitä tai en. Lisäks tää epätasanen kuluminen oli myös pääsyyllisenä siihen, et multa lähti NIIN paljon niitä senttejä pituudesta, ku piti saada tukka tasapainoon taas. No toinen vinkki sitte koski hiusten pesuu, erityisesti shampoon vaahdotusvaihetta. Se kampaajanainen sanoi nimittäin, et shampoo pitäis vaahdottaa pää alaspäin ja niskahiuksista ylöspäin siirtyen, eikä noita päällihiuksia hinkkaamalla. Mun hiukset on kuulemma kuivat tosta päältä osittain just sen takii, ku shamponeeraan väärin! Tätä en oo kuullu koskaan aikaisemmin, mut aion kyllä opetella tän oikeen tyylin heti seuraaval pesukerral. Kolmas, ja musta hauskin, vinkki koski sit tän vaaleen hiussävyn säilyttämistä kirkkaana. Jokainen uus kampaaja kysyy multa aina, et uinko mä paljon. Tää kyssäri ei aiheuta mussa enää minkäänlaista kummastusta, mutta lukijoille kerrottakoon, että sillä viitataan mun vaalennettujen hiusten saamaan vihertävään sävyyn. Tää kiva bonus on ollu mun (ja monien muidenki väriblondien) riesana jo monta vuotta, mutten oo keksiny siihen kovin toimivaa ratkaisua. Hyvää syväpuhdistavaa shampoota käytän säännöllisesti ja se varmaan vähän auttaa puhdistaa erilaisia jäämiä, mut suurin ongelma on se huuhtelu. On nimittäin se vesijohtovesi tai tarkemmin sanottuna sen sisältämä kupari ym., mikä tarrautuu vaalennettuun (ja sitä myötä huokeampaan) hiukseen ja saa sen vihertämään - nice! Ajattelin, et mun viherongelmat ois putkirempan jälkeen mennyttä, mut ilmeisesti kuparii pukkaa hanasta, oli sit vanhat tai uudet putket. No itse ratkaisuun - tai yhteen mahdolliseen sellaiseen - siis! Kokeilun arvoista on kuulemma ostaa pari litraa pullotettuu vettä, puristaa siihen yhden sitruunan mehu ja tehdä tolla sitruunavedellä viimenen huuhtelu hiuksiin. Pullovedestä ei pitäis tulla sitä kuparia ja sitruunan mehun pitäis kirkastaa hiusten väriä. Aion kyl kokeilla totakin, vaik ihan joka pesuun ei oo varaa ostaa lähdevettä. :D


Se kampaajanainen muuten naureskeli, et mun täytyy löytää sieltä Australiasta (kyllä, höpötin mun suunnitelmista sillekin) sen verran varakas mies, et se kustantaa mun hiustenpesuun tarvittavat evianit. Sanoin, et joo, mun täytyy kyl löytää aikamoinen prinssi, et ostaa ja raahaa mulle litrakaupalla lähdevettä peseytymiseen sen lisäks, et se lennättää ja majottaa mun kavereita aina vuorotellen, ku ne tulee mua moikkaa! ;D Sanoi sit, et onhan siel se joku yberrikas aussimies, joka aikoo rakennuttaa uuden titanicin, mut on kuulemma liian vanha ja ruma mulle. Etsintä jatkuu siis... :P

2 kommenttia:

  1. Jes, hyviä vinkkejä!! mä koitan näitä kans! priorinit kehiin!! sori muuten mun hiljaiselo, oon ollu päivät (8-19) duunissa ja sen jälkeen vääntäny graduu (19-24) et vähän on piipussa tää mimmi mut ma lähtee gradu painoon et mä alotan sit taas elämisen :)

    Ja pidä se ääni nyt tallella vaik tänään alkaaki mm-kisat, not too loud my dear ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ahkeraa Tuulikkia!! Ihanaa, et duunijutut selvis ja et se perhanan g on kohta kansissa! Jos haluut huomen iltapäiväl/illal pientä breikkii, niin koodaile - meen mutsin kaa syömään stadiin kolmelta ja jään sit centrumiin pyörimään... Ja joo hui, ne nitrot unohtu hakee tänään! :D

      Poista