tiistai 10. huhtikuuta 2012

Pastaa, pizzaa, paasto!


Vikana pääsiäispyhänä rottakeittiössä kokkailtiin italialaista lihapullapastaa. Tehtiin H:n kaa lihapullat ja tomaattikastike ihan ite, mut fettucinee ei sentään alettu duunaa, vaan kelpuutettiin kaupan tuorepasta. En oo tehny ite lihapullii tooosi pitkään aikaan enkä muistanukaan, kuinka helppoja ne on duunaa. Laitettiin pulliin mm. fetaa ja niistä tuli herkullisia. Tomaattikastikekin onnistui, vaikkei alepasta saatukaan siihen tuoreita yrttejä, mitä oltais haluttu. Mut siis tällanen oli lopputulos lautasella (puoliks syötynä, ku en nälältäni meinannu muistaa kuvata).


Alepasta piti sit hankkii myös jotain iltapalaa ja mitä mä sit nappasin sieltä - pakastepizzan! Kyl on taas tervellistä tää mun syöminen. No mut jos vedän ton pizzan nyt viel tänään ja sit huomenna alan taas syömään terveellisemmin? Ihan tosi, nyt alko paasto kaikesta epäterveellisestä! Alan taas noudattaa mun aiempaa ruokafilosofiaa, jonka mukaan arkena syödään terveellisesti, mut viikonloppuna voidaan vähän höllätä ja syödä enemmän fiiliksen mukaan. Ja sit se yks herkkupäivä viikkoon. Toi herkkupäivähomma tuntuu kyl vaikeelta, ku mul tekee nyt kokoajan mieli jotain makeeta, mikä on sinänsä hulluu, ku oon aina ollu enemmänki suolasen perään. Mua pelottaa noi jotkut Hakiksen lounaspaikat, joissa on usein tosi hyvii jälkkäreitä - niistä kieltäytyminen tulee olee erittäin haastavaa. Toisaalta, mul ei ennen ollu tällasta makeenhimoo, ku en syöny paljoo makeeta, ni kaipa sen tilan voi taas saavuttaa, ku vaan sietää nää alun vieroitusoireet...



Nyt nää vikat slicet naamaan, ni sit loppu!

2 kommenttia: